Aktualności

Porozumienie z Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Olsztynie
- Szczegóły
W dniu 16.02.2023 roku w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu drogowego w Olsztynie odbyło się uroczyste podpisanie porozumienia pomiędzy Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego w Olsztynie a Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Olsztynie. Instytucje reprezentowali Pan Ryszard Płoski Warmińsko - Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego oraz Pan płk Wojciech Szczudło Dyrektor Okręgowy Służby Więziennej w Olsztynie. Podpisanie porozumienia jest kolejnym elementem współpracy pomiędzy instytucjami, którego celem jest m.in. wzajemna wymiana doświadczeń, szkolenie funkcjonariuszy Służby Więziennej z przepisów ruchu drogowego oraz realizacja na terenie województwa Warmińsko – Mazurskiego projektu edukacyjnego „Szanuj zasady, chroń życie”. Projekt ten realizowany jest w placówkach penitencjarnych na terenie całego kraju. Głównym celem projektu jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem młodych kierowców, a także wskazanie młodym ludziom konsekwencji ich decyzji i wyborów, które mogą mieć bezpośredni wpływ na życie wielu ludzi oraz uświadomienie, że jedna nieprzemyślana decyzja może skończyć się karą więzienia. Z policyjnych danych wynika, że grupa tzw. „młodych kierowców” w wieku 18-24 lata charakteryzuje się najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. W 2021 r. byli oni sprawcami 3 653 wypadków, w których zginęły 382 osoby, a 4 630 zostało rannych.
Więcej o: Porozumienie z Okręgowym Inspektoratem Służby Więziennej w Olsztynie

Sotkanie WITD Olsztyn z CSSG w Kętrzynie
- Szczegóły
W dniu 15.02.2023 roku w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie w związku z zawartymi porozumieniami ze Strażą Graniczną odbyło się spotkanie, w którym uczestniczył płk. Straży Granicznej Pan Adam Pacuk Komendant Centrum Szkolenia Straży Granicznej w Kętrzynie oraz Pan Ryszard Płoski Warmińsko - Mazurski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego. Celem spotkania było omówienie przebiegu dotychczasowej współpracy pomiędzy instytucjami oraz zaplanowanie nowych projektów, których celem będzie wzrost wiedzy i doświadczenia funkcjonariuszy Straży Granicznej z zakresu przepisów ruchu drogowego i ustawy o transporcie drogowym oraz inspektorów transportu drogowego z zakresu stosowania technik interwencji, technik prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych. Podczas spotkania omówiono płaszczyzny wzajemnie współpracy i sposoby jej realizacji.

Działania kontrolne na obwodnicy Olsztyna
- Szczegóły
Dnia 09.02.2023 r zespół WITD prowadził działania kontrolne na obwodnicy Olsztyna w ciągu drogi S16. Uwagę inspektorów zwrócił pojazd dostawczy o DMC do 3,5t, którego to oś znacząco przechylona była w jedna stronę. Podczas kontroli stwierdzono szereg nieprawidłowości dotyczących stanu technicznego pojazdu. Powodem utraty stateczności pojazdu okazał się pęknięty resor znajdujący się po prawej stronie tylnej osi pojazdu. Ponadto stwierdzono: nadmierny luz końcówki drążka kierowniczego, awarie systemu poduszek powietrznych SRS, uszkodzenie zwijaczy pasów bezpieczeństwa, liczne usterki oświetlenia pojazdu, nieprawidłowe działanie hamulca pomocniczego oraz niedziałające wycieraczki szyby czołowej. W związku z powyższym zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, zakazano dalszej jazdy, kierowcę natomiast ukarano mandatem karnym.

Jazda bez karty
- Szczegóły
W dniu 09.02.2023 r. Inspektorzy z oddziału terenowego w Iławie kontrolowali pojazdy na drodze krajowej nr 16 w okolicy miejscowości Samborowo (powiat iławski). Do kontroli zatrzymali samochód ciężarowy wraz z przyczepą należący do łotewskiego przewoźnika. Bezpośrednio po zatrzymaniu inspektorzy ustalili, że kierowca - obywatel Tadżykistanu mimo obowiązku nie ma zalogowanej karty do tachografu. Okazało się podczas analizy danych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego, że kierowca wylogował kartę z tachografu o godzinie 2:00 i dalej kontynuował przejazd, a w tym czasie zgodnie z przepisami powinien odpoczywać przez co najmniej 9 godzin. Po dokładnej analizie stwierdzono, że kierowca w okresie kontrolnym popełnił wiele naruszeń w czasie pracy kierowców.