Aktualności

Pomiar wykazał rzeczywistą masę pojazdu na poziomie 5050 kg
- Szczegóły
W środę 5 marca 2025 r. na drodze krajowej 15 inspektor transportu drogowego, przeprowadził kontrolę pojazdu, którym przewożono artykuły kosmetyczne. Weryfikacja dokumentów i ładowni pojazdu, wzbudziła podejrzenia inspektora co do normatywności pojazdu. Mając na uwadze informacje zawarte w dokumentach, a także oględziny ładowni podjęto decyzję o przeprowadzeniu ważenia pojazdu. Zrealizowany pomiar wykazał rzeczywistą masę pojazdu wraz z ładunkiem na poziomie 5050 kg, przy maksymalnej dopuszczalnej masie wynoszącej 3500 kg, co stanowiło przekroczenie o 1550 kg. Nacisk na pierwszą oś wyniósł 2150 kg, natomiast na drugiej osi waga wskazała 2900 kg.
Z uwagi na stwierdzone naruszenie, kierującego ukarano mandatem karnym oraz wydano zakaz dalszej jazdy. Ponadto, podczas kontroli stwierdzono różnicę wskazania drogomierza pomiędzy ostatnim wprowadzeniem stanu licznika do systemu CEPIK, a dniem kontroli. Wartość zaniżenia wyniosła 124.008 km. W związku z uzasadnionym podejrzeniem popełnienia przestępstwa z art. 306a Kodeksu karnego powiadomiono funkcjonariuszy z KPP w Nowym Mieście Lubawskim, którym przekazano sprawę do dalszych czynności. Stosownie do przywołanego przepisu, zmiana wskazań drogomierza pojazdu mechanicznego zagrożona jest karą pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
Więcej o: Pomiar wykazał rzeczywistą masę pojazdu na poziomie 5050 kg
KOMUNIKAT
- Szczegóły
Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Olsztynie dotyczący przesyłanych rocznych sprawozdań w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych, które nie podlegają przepisom umowy dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych – ADR.
W związku z licznie składanymi sprawozdaniami z działalności w zakresie przewozu towarów niebezpiecznych, m.in przez: gabinety medyczne, weterynaryjne, kosmetyczne i zakłady pogrzebowe, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Olsztynie informuje, że odpady medyczne zakaźne można zakwalifikować do klasy 6.2 ADR (nr UN 3291) wyłącznie na podstawie lekarskiej lub weterynaryjnej diagnozy dotyczącej pacjentów lub zwierząt.
Odpady z leczenia ludzi lub zwierząt oraz związanych z nimi badań – odpady z diagnostyki, leczenia i profilaktyki chorób zwierząt – odpady, których zbieranie i usuwanie nie podlega przepisom szczególnym dotyczącym zapobiegania infekcjom zgodnie z wykazem odpadów załączonym do Decyzji Komisji Europejskiej 2000/532/EC1 z późniejszymi zmianami, nie podlegają przepisom ADR.
Stanowisko takie wyraziło Ministerstwo Infrastruktury, wydając komunikat: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/informacja-ws-doradcy-do-spraw-bezpieczenstwa-przewozu-towarow-niebezpiecznych---materialy-zakazne?fbclid=IwAR1im9s7sZl7Kb18O7ec7gc1I7ohCUhuLYVNVvIasN0HlbwleLXJ457nIFI
W tym zakresie swoje wytyczne opublikowała również Naczelna Izba Lekarska: https://nil.org.pl/dla-lekarzy/dla-stomatologow/7998-doradca-adr-potrzebny-czy-nie

Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król w WITD Olsztyn
- Szczegóły
W dniu 20 grudnia 2024 r. w świątecznym spotkaniu pracowników Inspektoratu udział wziął Pan Radosław Król Wojewoda Warmińsko-Mazurski, wraz z Panią Monika Choroszewską-Pleńkowską. Pan Wojewoda składając świąteczne życzenia zgromadzonym, stwierdził m.in.: "Bezpieczeństwo na drodze zaczyna się od odpowiedzialności i profesjonalizmu – wartości, które Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Olsztynie realizuje każdego dnia. Wasza praca to fundament zaufania na naszych drogach. Z okazji wigilijnego spotkania dziękuję za Wasze zaangażowanie i poświęcenie. Niech Święta będą czasem wytchnienia, a Nowy Rok pełen sukcesów w służbie dla wspólnego bezpieczeństwa!”
Serdecznie dziękujemy za słowa uznania oraz świąteczne i noworoczne życzenia.
Więcej o: Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król w WITD Olsztyn

„Bez karty, ale z naruszeniami”
- Szczegóły
W dniu 22 listopada 2024 r na drodze krajowej S7 w okolicach miejscowości Sople (powiat ostródzki), inspektorzy skontrolowali pojazd ciężarowy należący do przewoźnika ukraińskiego. Podczas kontroli okazało się, że przewóz drogowy odbywa się bez zalogowanej karty kierującego w tachografie. Podczas dokładnej analizy danych cyfrowych ustalono, że kierujący od dnia 21.11.2024 r. do zatrzymania do kontroli nie logował swojej karty w tachografie, pomimo posiadania jej w pojeździe. Po przeniesieniu danych cyfrowych z tachografu na kartę kierującego okazało się, że kierujący w tych dniach przekroczył czas jazdy dziennej o 1 godzinę 30 minut, czas jazdy bez wymaganej przerwy o 5 godzin i 11 minut, a także skrócił odpoczynek dzienny o 54 minuty. W związku z nierejestrowaniem za pomocą tachografu na wykresówce lub karcie kierowcy wskazań w zakresie prędkości pojazdu, aktywności kierowcy lub przebytej drogi kierującemu zatrzymano prawo jazdy na 3 miesiące. Za stwierdzone naruszenia nałożono na kierowcę 4 mandaty karne, a wobec przewoźnika drogowego zostanie wszczęte postępowania administracyjne.