W dniu 31 sierpnia 2022 r. na drodze krajowej 16 w okolicy miejscowości Kudypy, inspektorzy z WITD Olsztyn skontrolowali zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika. Podczas kontroli stanu technicznego inspektor stwierdził nadmierną korozję zbiorników sprężonego powietrza. Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego pojazdu oraz zakazem dalszej jazdy.

 W dniu 31 sierpnia 2022 r. na drodze krajowej 15 w okolicy miejscowości Kurzętnik, inspektorzy z Oddziału Terenowego w Iławie skontrolowali zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika. Podczas kontroli stanu technicznego naczepy inspektor stwierdził nadmierną korozję urządzenia uruchamiającego hamulce. Kontrola zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego naczepy oraz mandatem karnym dla kierowcy. Inspektorzy zakazali kierowcy dalszej jazdy z miejsca kontroli. Wobec przewoźnika za stwierdzone naruszenia zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.

W dniu 27 sierpnia 2022 r na drodze krajowej 15 w okolicy miejscowości Kurzętnik inspektorzy z  Oddziału Terenowego z Iławy skontrolowali pojazd zagranicznego przewoźnika jadący z Polski do Niderlandów.  Kontrola czasu  kierowców wykazała, iż kierujący pojazdem rejestrował czas prowadzenia pojazdu, obowiązkowe przerwy i czas odpoczynku na cudzej karcie.  Drugi z kierowców jak się później okazało w ogóle nie zalogował swojej karty do tachografu. Po przeniesieniu danych z „cudzej karty” na karty załogi okazało się, że jeden z nich skrócił odpoczynek o 5 godzin, natomiast drugi o 3 godziny i 30 minut. Obaj kierowcy zostali  ukarani mandatami karnymi za stwierdzone naruszenie. Ponadto inspektorzy zatrzymali na 3 miesiące prawo jazdy kierującego. Zabezpieczono też kartę kierowcy, na której była rejestrowana jazda. Wobec przedsiębiorstwa wykonującego przewóz drogowy zostanie wszczęte  postępowanie administracyjne.

W dniu 26.08.2022 roku zespół inspektorów transportu drogowego z WITD Olsztyn podczas przejazdu na punkt kontroli zatrzymał pojazd wolnobieżny przewożący ładunek w postaci drewna opałowego. Powodem zatrzymania zespołu pojazdów było niezabezpieczenie poszczególnych elementów ładunku przed spadnięciem na drogę, a w konsekwencji stwierdzenie zagrożenia w ruchu drogowym. Na polecanie inspektorów kierującemu zakazano dalszej jazdy do czasu przeładowania ładunku w taki sposobów aby nie stwarzał on zagrożenia dla innych kierowców. Kierującego ciągnikiem rolniczym pouczono o zasadach ruchu drogowego w szczególności w zakresie zasad i sposoby zabezpieczenia ładunków.